Yelps hjelp til fremgang

Sett kunden først

Gi folk den beste mulige opplevelsen

Yelp er et forum for å vise frem kunders ekte opplevelser med lokale bedrifter — og de fleste anmelderne er fornøyde med opplevelsen sin. Yelpere skriver positive anmeldelser mye oftere enn negative anmeldelser; de fleste anmeldelser har fire eller fem stjerner.

Få kontakt med kundene dine

Kritiske anmeldelser kan gi deg en mulighet til å skape og bygge tillit. Vis kundene dine at du bryr deg ved å høre på meningene deres og konstruktivt svare på anmeldelser på Yelp.

Ikke avbryt anmeldelsenes naturlige utvikling.

  1. 1 Ikke skriv anmeldelser av din egen eller konkurrerende bedrifter — våre retningslinjer for innhold forbyr dette.
  2. 2 Ikke tilby gaver, rabatter eller betaling i bytte mot anmeldelser.
  3. 3 Ikke samarbeid med selskap eller tredjepartstjenester som hevder at de kan “fikse på anmeldelsene dine.”
  4. 4 Ikke be noen om å anmelde bedriften din. Dette gjelder for eksempel venner, familie og kunder.
  5. 5 Ikke sett press på folk (eller betal eller saksøk dem) for å få dem til å endre eller fjerne kritiske anmeldelser.

Innholdskvalitet er kjernen i Yelps community.

Vi foretrekker kvalitative anmeldelser fremfor masser av mindre nyttig innhold, og vi anbefaler ikke hver eneste anmeldelse som blir skrevet. Her er noen av forholdsreglene vi tar for å fremheve pålitelige og nyttige anmeldelser på Yelp.

Bruk disse gratis verktøyene for å mest mulig utbytte av Yelp.

Gjør krav på bedriftssiden din på Yelp

Få et synlig haketegn som viser at du er aktiv i kommunikasjonen med Yelps community. Da kan du også legge ut flotte bilder og fortelle historien bak bedriften med dine egne ord. Se informasjonsvideo

Svare på anmeldelser

Ta en konstruktiv holdning til kunders tilbakemeldinger når du ser dem. Ifølge våre undersøkelser vil et konstruktivt svar på en kritisk anmeldelse forbedre kundens helhetsinntrykk av opplevelsen.

Gjør besøkende til kunder

Aktiver "Be om prisoverslag", "Innsjekkingsbonuser" eller "Yelp-Dealer" for å nå ut til nye kunder og markedsføre bedriften din.

Gjør din bedrift lett å finne

Bekreft adressen, kartmarkøren, telefonnummeret og nettsiden til bedriften. Sørg for at bedriften din står under passende kategorier.

Bruk Yelps godkjente varemerkeprodukter

Be om gratis Yelp-merker, vis fram ditt offisielle "Folk elsker oss på Yelp"-klistremerke i vinduet dersom du har mottatt et, og bygg inn favorittanmeldelsene dine på nettsiden din og sosiale medier.

Rapporter krenkende innhold

Rapporter anmeldelser som du mener bryter Yelps retningslinjer for innhold, så vil teamet vårt undersøke saken.


Husk at nøkkelen til fremgang på Yelp er å fokusere på kundene dine.